LaySoft oldala

Október 1.

Délután az ötyére sütöttem krumplis pogácsát,amiben persze Levi is aktívan részt vett. Rita felügyeletével. Ahogy elkezdtem a tésztát nyújtani, persze Levinek is megtetszett a dolog és kért belőle Ő is. Adtam neki egy kisebb darab tésztát és ahogy tőlem látta, úgy nyújtotta ki a sodrófával és utána persze a formával ki is szaggatta.
Amint az első tepsivel megsült alig várta, hogy kihűljön annyira, hogy megkóstolja és persze nem állt meg egy darabnál.

Délután Éváéknál ötyéztünk, Levi és Lilo ezerrel pörgött, bekapcsoltak és nyomogattak minden zenélő játékot, amit csak találtak mindannyiunk nagy örömért. Addig nyomogatták a tévén a gombokat, míg sikerült bekapcsolniuk, és persze 5 centire a képernyőtől nézték a mesét. Aztán mikor kikapcsolta Arzén a tévét, más játék után néztek, tologatták felváltva Lilo babakocsiját, néha volt egy kis  vita, ki mivel játszik, de rosszalkodni már nagyon profin tudnak együtt is.
Levi megetette a fókát is egy kiskanállal, ezt a Kanga klubban csinálta először kedden, ott egy babát itatott meg játékból, nem tudom kitől látta. Igaz eddig néha minket is megkínált, kedvesen, mikor Ő evett, de babát, állatkát eddig nem etetett még.

levi+lilo_2010_10_01.jpg levi+lilo_2010_10_01_1.jpg

Október 5.

Délelőtt a változatosság kedvéért megint zuhogott az eső. Nem volt túl sok kedvem kimenni ebben a szuper időben, de ma volt a Zenede egy éves szülinapja és mint egyetlen még a kezdetek óta (általában) járó tag, úgy éreztem ott a helyünk. Levi ma egészen jól viselkedett, az ölbeli játékokat még élvezte is, ugrált ezerrel a lábamon, mikor mondókáztunk. Aztán persze már jött a rend bomlasztása, kuka pakolása és szekrény nyitogatás.

Délután megint előkerültek a sínek és a vonatok, most ez a kedvenc.  Levi tologatta őket  minden testhelyzetben: ülve és fekve is, hozzá hanghatásként brümmögött, hiába mutattam, hogy megy a vonat, neki maradt a brümmögés.

levi_2010_10_05_3.jpg levi_2010_10_05_4.jpg

Október 6.

Ebédre sütöttem palacsintát Mici néni házi baracklekvárjával töltöttem és isteni lett, sokkal jobban csúszott nekem is, mint a túrós vagy a csokis.
Levi szó szerint két kézzel tömte magába. Megevett kettőt és utána nagyon morcos lett, mikor nem adtam neki többet.   levi_2010_10_06.jpgOktóber 10.

Délután Andris nagynénije Mici, Andris unokatesója Kriszti és párja Lóri látogatott meg minket. Levit délben letettük aludni, de nem aludt egy szemhunyásnyit sem, végig csücsült az ágyában és hol gagyarászott az állatainak, hol hisztizett, hogy vegyük ki már végre. Azt hittem nagyon nyűgös lesz, hogy nem aludt semmit, de 5 óráig, míg itt voltak a vendégek jó formában volt. Huncutkodott, produkálta magát, megmutatta a kedvenc játékait is. Mostanában a kedvenc a favonat, már nagyon ügyesen tud segíteni a sín összerakásában is. Most Krisztivel is leültek tologatni az alagút alatt a vonatokat.

Később kaja után míg ejtőztünk és beszélgettünk, Levi levette a polcról a mesekönyveit és mindet megmutogatta Micinek. Előkerült a Kisvakondos, a locsolós, meg ami még a kezébe akadt és elérte a polcon, azt mind leszedte. A böngészőből az összes eddig megtanult állatot, járműveket és tárgyakat megmutatta, sőt aminek tudta a nevét mondta is vagy a hangját utánozta.

Október 12.

Délelőtt kisütött a nap, így a szokásos zárt teres keddi programok helyett inkább játszótérre mentünk Líviáékkal, kihasználva a szép őszi napsütést. Végre eljutottunk a Viola utcai játszótérre, amit pár hónapja újítottak fel és van benne egy kisház is. Jól sejtettem, hogy Levinek tetszeni fog a kisház; ahogy beléptünk már egyből szaladt oda és beült Rózával együtt.

Ma bátor voltam és vittünk kismotort is magunkkal a babakocsira aggatva. Szerencsére a játszótéren volt kövezett rész is, így a lurkók motorozni is tudnak. Levi ki is használta az alkalmat és jó 20 percen át motorozott föl-le a játszótéren nagy elánnal.

Kipróbálta a mászókát is, anyai segítséggel felmászott rá, gondolom ezt inkább ovis gyerekekre tervezték, mert elég magasak a létra fokai. Volt nagy örömködés  és ugrálás a tetején és lecsúszás hason és háton a csúszdáról.

Október 22.

Ma mozgalmas napunk volt, reggel mielőtt Andrisék elutaztak Levi nagyot hancurozott nagybácsijával, Tibivel a kanapén és persze közben egy percre se engedte el kedvenc buszát a kezéből.

a nagy hancúr után Levi megmutatta Tibinek az abrick farmházát, amit már kicsit átalakított szellősebbre; kiszedte a falait, hogy beférjen alá kedvenc busza.

levi+tibi_2010_10_22_2.jpgDélelőtt kimentünk egy újonnan felfedezett játszótérre, amit előző nap fedeztünk fel a tecsóból hazafelé. Volt nagy mászóka a tetején kis házzal, asztallal, paddal, ahonnan Levit ki se lehetett robbantani, annyira tetszett neki.

levi_2010_10_22.jpg levi_2010_10_22_1.jpg

Később csatlakoztak hozzánk Líviáék is. Persze Róza is felmászott Levi mellé a kis házba és együtt huncutkodtak az asztal körül, azaz Levi még fel is mászott rá és onnan nevetett ránk le.

Később miután megunta a mászókát, kölcsön vette Róza motorját és körbe motorozta vele az egész játszóteret.

Délután, miután Levi felébred az alvásból elővettem neki a Play-Doh gyurmákat és a hozzá tartozó sok-sok formát, kést és sodrófát. Levi végre kedvére nyiszálhatta a gyurmát a késekkel, mikor megunta kilapította a sodrófával és belenyomkodta a formákat, csillagot, házat, emberkét.

levi_2010_10_23_2.jpg levi_2010_10_23_3.jpg

aztán jött a kézzel formázás és az apró darabokra tépkedés.

levi_2010_10_23_4.jpg levi_2010_10_23_5.jpg

Október 23.

Alvás után átmentünk Krisztiékhez játszani Levivel. Levinek kellett egy kis idő míg feloldódott, utána már Ő is ezerrel rohangált, huncutkodott, mint a másik Levi. A gyerekszobában 2 perc alatt kipakoltak minden mozdítható játékot. Levinek nagy kedvence a barkács sarok, mindig játszik vele, ahogy most is.

Aztán előkerültek az autók, a rajztábla meg a zenélő vonat, ami nagyon tetszett Levinek, ahogy pörgött és forgott miközben zenélt rendületlenül.

levi+levi_2010_10_23_1.jpg levi+levi_2010_10_23_4.jpg

Hűtőmásneses plüssállat viadal a konyhában, míg készült az uzsonna.

Uzsi után berobogtak a nagyszobába és pár percre lekötötte Őket egy mesefilm a kis hajóról.

levi+levi_2010_10_23_2.jpgOktóber 29.

Líviáékkal megnéztük az UGYIH-ban a Méznap és Mackó-kiállítást. Nem voltak sokan, de azt hiszem a gyerekek így is jól érezték magukat. Megnéztük a sok-sok mackót, amiből kb. 700 db volt kiállítva a vitrinekbe. Levi lelkesen mutogatta a macikat az üvegen át, aztán persze felfedezte a kukákat, az a nagy fém ajtókat, az italkiadó automatát és a székeket a teremben.

Volt egy beöltözött méhecske is, Levi eleinte bizalmatlanul méricskélte, nem is ment a közelébe.  De a beöltözött méhecske jófejűségének és kitartásának köszönhetően készült közös kép is végül, ahogy a mackókat nézik. Sőt Levi a végén még a kukákat és az ajtókat is megmutatta végül a méhecskének.

levi_2010_10_29_3.jpg levi_2010_10_29_5.jpg

Hazafelé még beugrottunk a piacra is friss zöldségért, gyümölcsért és egy kis házi csirkéért a húsleveshez, amit szerencsére Levi is imád. Míg én kedvenc zöldségesemnél vásároltam, addig Levi Lívia vigyázó szemei előtt Rózával csúszdázott. Igen a piacon még műanyag csúszda is van a gyerkőcöknek.

levi_2010_10_29.jpgOktóber 31.

Levi mostanában mikor valahonnan hazajövünk mielőtt bejön mindig motorozik kint a kertben 5-10 percet. Ma is így tett, nem akart bejönni egyből miután hazajöttünk a temetőből.
Annyira nem is bánom, mert addig meg tudom melegíteni az ebédet és Ő is jobban alszik, ha kint volt a friss levegőn egy kicsit. Nagyon cuki, ahogy egy idő után a helyére tolja a motort és benyit az ajtón és közben magyaráz ezerrel.
Délután totál szélkakas volt, pörgött ezerrel, viháncolt és 2 perc alatt elborította a szobát a sok játék, amit kiborított. Azért néha le is ült játszani egy kicsit, itt éppen vonatozik egy kézzel, másikban az asztalról elcsent pizza vég.